Vrees dat antichrist warm welkom krijgt van afvallig christendom

Ds. Willem J. J. Glashouwer schrijft boek over eindtijd
Je hoort het nogal eens om je heen: We leven in de eindtijd! Hoe weet men dat? En zo ja, wanneer is die eindtijd dan begonnen? “De Bijbel leert dat de eindtijd begonnen is, toen Jezus op aarde verscheen, toen het Woord Gods vlees werd,” vertelt Ds. Willem J. J. Glashouwer. Hij spreekt over de hele wereld over de eindtijd en is momenteel in Rusland. CIP.nl sprak met hem. “We leven dus nu al ruim 2000 jaar ‘in het laatst der dagen’.  De klok staat op 5 voor 12. We moeten op de tekenen letten! Een van de grootste tekenen in onze dagen is de wereldwijde verkondiging van het Evangelie en de terugkeer van het Joodse volk naar Israël, het Beloofde Land.
Waarom is de eindtijd relevant? Glashouwer: “Omdat de mensen duidelijk steeds meer in paniek beginnen te raken als ze zien wat er allemaal om hen heen gebeurt. Financiële crisis, opmars van de Islam, toenemende rampen en natuurgeweld. Er is toenemende wetteloosheid, er zijn meer en meer lege preken en lege kerken. Er is een Derde Wereldoorlog op komst, Israël is steeds meer in het nauw. Gezinnen en families, die als los zand aan elkaar zitten en steeds meer uiteen lijken te vallen. Waar moet dat heen? Wat voor wereld gaan onze kinderen tegemoet?  De vragen bestormen mensen. Juist in die tijd mag je weten dat er een God in de hemel is, Die er weet van heeft. Door Hem besef je dat het bij Hem niet uit de hand loopt. Dwars door alles heen zegt Hij ook dat Zijn Koninkrijk komt en  Jezus Christus in aantocht is. Dat bemoedigt mij zeer!

Afvallig christendom
De eindtijd betekent voor christenen dat ze worden meegezogen worden in de geest van de eindtijd, vertelt Willem Glashouwer. “Ik heb wel van mensen gehoord die zomaar voor de aardigheid en uit nieuwsgierigheid eens gingen naar die massa-bijeenkomsten van Hitler voor de oorlog. Tot hun eigen verbazing werden ze helemaal meegesleept. Toen de Hitlergroet door honderdduizenden gebracht werd,  deden ze mee en kwamen ze vol enthousiasme weer thuis. We worden als kikkers in een emmer langzaam maar zeker levend gekookt en we hebben het veelal niet eens in de gaten, omdat het zo geleidelijk gaat. Het valt te vrezen dat de antichrist door een afvallig christendom warm verwelkomd zal worden. Net als bij Hitler.”
We leven in profetische tijden volgens Glashouwer. “We zien Bijbelse profetieën voor onze ogen in vervulling gaan. We zien het mensentype van ‘de mens der wetteloosheid’ in opmars en het wachten is nog slechts op de grote wereldleider, die als de mens der wetteloosheid de Nieuwe Tijd definitief gestalte kan geven. Maar Jezus heeft voor ons gebeden. Hij zegt in Johannes: ‘Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart voor de boze.’” Glashouwer voegt toe: “De nacht zal het zwartst zijn als de Komst van de Koning het meest nabij is! Maar dan zal de Zonne der gerechtigheid opgaan en de Morgenster in onze harten in de volkomen vernieuwing van alle dingen! Dat is de christelijke hoop. Daar zien we met verlangen naar uit. Dat geeft ons moed om vol te houden, zelfs als het rijk van de antichrist zich steeds meer manifesteert. Jezus komt terug. Het wordt tijd dat er van de kerk een profetisch getuigenis uitgaat! Daar wil ik in mijn nieuwe boek een kleine bijdrage aan leveren.”

Bron: CIP 10-10-2011

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Geestelijke lauwheid/wereldgelijkvormigheid, Tekenen vd Eindtijd, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s