“Ik verloor mijn twee kinderen”

Het geluk in het leven lachte Liesbeth Scheepmakers toe. Ze trouwde al jong met de man van haar leven. Ze bezochtten samen een hervormde kerk en hadden beiden een levende relatie met God. Hun huwelijk werd bekroond met twee kinderen. Kortom, het was het perfecte gezinnetje. Toen de kinderen echter 16 en 19 waren sloeg het noodlot toe. Binnen drie weken tijd raakte Liesbeth allebei haar kinderen kwijt aan de dood: “In het begin besef je het niet eens. Pas later, veel later ga je alle dingen missen. Gelukkig was God er voor mij.”
Liesbeth: “Terwijl wij op een Bijbelstudie in de kerk waren, kreeg onze dochter van 19 een ongeluk. Ze werd op de snelweg vol geramd door een vrachtwagen en was op slag dood. Mijn eerste reactie was bidden. Ik heb gebeden om kracht voor ons gezin om door te gaan. Ongeveer twee weken later, toen het normale leven net weer gestalte begon te krijgen, kreeg onze zoon een beroerte. Dat is uitzonderlijk op die leeftijd, maar het gebeurde. Na twee dagen overleed hij. Opnieuw kregen we een klap, maar opnieuw keerden we ons tot God.”
Liesbeth vertelt dat ze geen enkel moment boos is geweest op God: “Natuurlijk hebben we ons afgevraagd waarom het allemaal moet gebeuren en wat de bedoeling ervan is. Maar het belangrijkste is dat je die vragen en twijfels ook uitspreekt naar God en er niet mee blijft rondlopen. Dan koester je namelijk wrok. Ik zie soms mensen die boos worden op God omdat het niet helemaal lekker loopt met hun leven. Vaak denk ik dan dat ze eens naar de oorzaken moeten kijken van hun leed. Heeft God de vrachtwagenbestuurder ingefluisterd dat hij mijn dochter moest rammen? Ik denk het niet. Was God verantwoordelijk voor de bloedprop in het hoofd van mijn zoon? Ik denk het niet. Hoe of wat het wel is? Ik heb geen flauw idee maar ik weet dat Hij mijn kinderen thuis heeft gehaald en dat ik ze ooit weer zal zien.”
Liesbeth vergeet nooit meer dat haar predikant in het diepste van hun leed het bekende voorbeeld vertelde van een ouderling uit Staphorst. Die zei tegen een vrouw die twee zonen was kwijtgeraakt: ‘God had maar één Zoon, en die raakte Hij vrijwillig kwijt!’ Liesbeth: “Dat is mijn diepste troost geweest.”

  • Wilt u Liesbeth persoonlijk een bemoediging sturen? Mail uw reactie naar info@cip.nl en wij sturen deze door.

Bron: CIP 30-8-2011

 

NOOT A. Klein:
Een zeer indrukwekkend getuigenis en geloofsleven van Liesbeth!! Prijs de Heer!!
En, inderdaad, zoals anderen ook al (via het CIP) als reactie op dit getuigenis schreven: Wat een kracht heeft Liesbeth gekregen van de Heer om dit verschrikkelijke verlies te kunnen doorstaan.

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Getuigenis, Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s