Voetballer: geloven doe je 24 uur per dag

“God houdt zoveel van de wereld dat Hij zijn eigen Zoon gaf om voor mij te sterven. Dat raakte mij. Ik kon niet geloven dat iemand zoveel van mij hield, zegt profvoetballer Darren Moore. De verdediger van Burton Albion vertelt dat het christelijk geloof voor hem veel meer betekent dan alleen de zondag.
Moore kwam tot geloof toen een vroegere assistent-trainer van Bradford City hem uitnodigde een bijeenkomst voor christelijke sporters bij te wonen. “Ik was opgegroeid in een christelijk gezin en ging naar de zondagsschool, maar begreep niet de ware betekenis van God en Jezus,” herinnert Moore zich. “Toen ik voetballer werd, heb ik er niet al te veel aandacht aan besteed. Maar nadat ik naar die bijeenkomst was geweest, besefte ik dat God van me hield. Dat was een geweldige ervaring.”
24/7 geloven
“Geloven betekent voor mij 24 uur per dag en zeven dagen per week,” volgt Moore. “Het is te vergelijken met een relatie opbouwen met uw partner of vrouw. Zo bouw je ook aan een relatie met de Heer. Hij wil met ons zijn in goede en slechte tijden.” Moore heeft in zijn carrière regelmatig te maken gehad met blessureleed. “De Bijbel zegt ons dat Jezus is gestorven, zodat we genezen kunnen worden. Ook in het voetbal komt blessureleed voor, maar we hebben de Grootste Arts en zijn naam is Jezus Christus.”
In zijn vrije tijd, maar ook in zijn kerk, houdt Moore zich bezig met christelijke activiteiten. Ook houdt hij zich samen met collega-voetballers Linvoy Primus en Lomana Lua-Lua bezig met een stichting voor christelijke naastenliefde in het voetbal.

Bron: CIP 23-8-2011

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s