Ontvlucht Babylon…

De tijd is aangebroken dat de Here Zich gaat ontfermen over Zijn volk Israel. Tegelijk breekt het moment aan dat Hij de volken gaat oordelen. Zo ernstig zijn de tijden waarin we leven. Deze gedachten worden bevestigd door een recente profetie van de Joodse Bijbelleraar Lance Lambert.
Onlangs las ik Jesaja 51. Daar klinkt het in vers 17: ‘Ontwaak, ontwaak, sta op, Jeruzalem! U die uit de hand van de HERE gedronken hebt de beker van Zijn grimmigheid; de droesem uit de beker van bedwelming hebt u gedronken, opgedronken.’
En in vers 22 en 23: ‘Zo zegt uw Here, de HERE en uw God, Die voor Zijn volk een rechtszaak zal voeren: Zie, Ik neem de beker van bedwelming uit uw hand, de droesem van de beker van Mijn grimmigheid – u zult die voortaan niet meer drinken. Maar Ik zal hem geven in de hand van hen die u bedroeven, die tegen uw ziel zeiden: Werp je neer, dan lopen wij over je heen. En u legde uw rug neer als was u aarde, als was u de straat voor wie daaroverheen gaan.’
Ook Jesaja 47 spreekt hierover. In vers 6 zegt de HERE over Israel: ‘Ik was zeer toornig op Mijn volk, Ik ontheiligde Mijn eigendom en Ik gaf hen over in uw hand, maar u bewees hun geen barmhartigheid, ja, zelfs voor de oude maakte u uw juk zeer zwaar.’
Een paar verzen verderop wordt het oordeel Babel aangezegd, in zeer krachtige bewoordingen: ‘Daarom zal er onheil over u komen. Wanneer het aan de dag treedt, zult u niet weten; rampspoed zal u treffen, u zult die niet kunnen afkopen; er zal plotseling verwoesting over u komen, zonder dat u een vermoeden hebt’ (vers 11).
Wat een wonderlijke woorden in deze beide hoofdstukken van Jesaja. Er komt gegarandeerd een einde aan het lijden van het volk Israel. Het volk heeft de beker van de bedwelming gedronken, opgedronken, de beker van de grimmigheid van de HERE. Maar het moment breekt aan dat ‘uw Here, de HERE en uw God’, een rechtszaak voor Zijn volk zal voeren. De beker van bedwelming, die het Joodse volk eeuwenlang heeft moeten drinken, de droesem van de beker van Zijn grimmigheid, zal worden gegeven aan hen die het Joodse volk bedroefden, die over het volk heen liepen.

Open uw ogen eens voor de situatie in de wereld. Het Joodse volk keert terug naar Israel, in aantallen die aanzienlijk groter zijn dat de exodus ten tijde van Mozes uit het land Egypte. Het is Gods grote verlossingsdaad in de 20e en 21e eeuw.
Ondertussen wordt de wereld steeds wanhopiger. De economische en financiële crisis is niet meer te beheersen, hoewel de politici ons verzekeren dat het allemaal goed komt. Maar niets lijkt te helpen. Alle miljarden aan steun verdwijnen in een bodemloze put. Amerika dreigt te bezwijken onder een enorme schuldenlast. De euro en Europa staan er al niet veel beter voor. En ook Japan zit fors in de problemen.

KLIK HIER om verder te lezen.

Bron: Dirk van Genderen, 12-8-2011

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Tekenen vd Eindtijd, Visioenen of Openbaringen van God (?), Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s