‘Heel veel mensen hebben voor mij gebeden’

Jonge lezers zullen haar niet kennen, de wat oudere lezers wel. Ik heb het over Joni Eareckson-Tada (inmiddels 61 jaar). Jaren geleden was ze verschillende keren te gast op EO-dagen en in EO-programma’s.
Bij een duik in ondiep water (op 17 jarige leeftijd) raakte ze volledig verlamd. Ik kan me nog goed herinneren dat ze haar verhaal vertelde. Met name haar vertrouwen op God maakte diepe indruk.
Vorig jaar zomer werd borstkanker bij haar vastgesteld. Een operatie en behandelingen met chemo volgden. Het gaat nu goed met haar. ‘Heel veel mensen hebben voor me gebeden,’ vertelt ze. ‘De dokters zijn zeer tevreden en de scans zien er nu goed uit. Mijn leven is in handen van de Here, op Hem vertrouw ik, ook voor de toekomst.
Om zich heen ziet Joni Eareckson dat veel Amerikanen onrustig zijn, onzeker, onder meer door de toestand in de wereld en door de financiële problemen van Amerika zelf. ‘Ik ben nu 44 jaar lang verlamd, en gecombineerd met de recente strijd met borstkanker, weet ik wat het betekent om in onzekerheid te leven. Maar God heeft alles onder controle. Hij is Overwinnaar.

Bron: Dirk van Genderen – NIEUWSBRIE​F 30 juli 2011

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

