God meet onze schouders op voor Hij er een last op legt

“Jezus volgen is niet de gemakkelijkste weg”

“Het volgen van de Heere Jezus is, vanuit onszelf gezien, niet gemakkelijk. Jezus volgen is niet de makkelijkste weg! Daar hangt om zo te zeggen een prijskaartje aan. Het kost veel, het kan je zelfs alles kosten. Waarom dan?” Op die vraag geeft Ds. Kleinbloesem antwoord op Refoweb.
Kleinbloesem: “Je kunt je afvragen, waarom de Heere ons dat allemaal laat gebeuren. Daarop zijn verschillende antwoorden te geven. Maar het belangrijkste vind ik nu dit: al de dingen die ons overkomen, hoe zwaar en moeilijk ook, zullen meewerken ten goede zegt de Heere. Wat is dat goede dan? Dat staat in het volgende vers van Romeinen 8: God is bezig Zijn kinderen te veranderen naar het beeld van Zijn Zoon. Zodat wij zouden zijn ‘tot prijs der heerlijkheid Zijner genade’. Het strekt tot verheerlijking van Gods Naam als wij, gered van onze zonden, heilig en onberispelijk zijn voor Hem in de liefde.”
“De Heere wil ons veranderen naar het beeld van Zijn Zoon. Hij kastijdt ons als we van Hem afdwalen, als we onze eigen zondige wegen gaan, maar met een positief doel! Hij brengt ons echter ook in allerlei beproevingen, om ons te leren ons vertrouwen op Hem alleen te stellen. Wij leren dat namelijk niet buiten beproevingen om. Misschien denken we wel dat we een groot Godsvertrouwen hebben, maar wat gebeurt er met ons als we in bepaalde (zeer) moeilijke omstandigheden terecht komen? In beproevingen leren wij, met vallen en opstaan, dat God te vertrouwen is. En ons vertrouwen wordt daardoor, als het goed is, gesterkt.”
God weet volgens de predikant precies wat Zijn kinderen kunnen dragen: “Dat lezen we in 1 Korinte 10. Hij meet onze schouders op voor Hij er een last op legt. En er staat dat Hij met de verzoeking ook de uitkomst zal geven. Dat betekent niet zozeer dat de verzoeking ophoudt, maar er is een uitweg: verdragen! God wil dat ons leren, Hij wil ons dat geven! Dat betekent dat Gods kind niet bang hoeft te zijn dat hij het niet volhoudt. Wel begrijpelijk dat we dat denken, zo voelt dat dikwijls aan. Maar wat zal het groot zijn als je je hand op Gods Woord mag leggen en mag zeggen: ‘Heere, U heeft het beloofd dat ik er niet onder zal bezwijken en daar vertrouw ik dan op.”
“Jezus volgen is niet de gemakkelijkste weg, maar wel de beste weg”, besluit de predikant. Nu lijden we, maar straks worden we verheerlijkt. En zegt de apostel: Het lijden van deze tijd weegt niet op tegen de heerlijkheid die aan ons zal geopenbaard worden! Strijd daarom de goede strijd van het geloof. Vergeet niet dat God Zijn kinderen altijd vasthoudt. Zie uit naar de rust die overblijft voor het volk van God!”

Bron: CIP 4-7-2011

 

NOOT A. Klein:
AMEN !!
Ondanks dat er ook in mijn leven veel nare en/of moeilijke momenten waren (en nog zijn), kan ik hier volmondig AMEN op zeggen.
Voor wie dit wil is mijn getuigenis te lezen op deze website, onder de kop: Persoonlijk.

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gehoorzaamheid aan God, Heiliging, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s