We zijn te oppervlakkig geworden

“Als ik hier in Nederland en in het gehele westen naar de kerk kijk, kan ik niet anders dan concluderen dat we niet afhankelijk leven van God, zoals Hij dat van ons vraagt in de Bijbel.” Dat stelt E. van Stein in een interview met CIP.
Van Stein, die zelf zendeling geweest is in diverse landen, ziet een enorm verschil met ontwikkelingslanden: “Christenen daar leven in totale afhankelijkheid van God. Ze zouden bij wijze van spreken hun laatste kruimel brood weggeven als God dat van hen vraagt, simpelweg omdat ze er van overtuigd zijn dat God ze vervolgens een heel brood zal geven. Die afhankelijkheid is prachtig om te zien en het is tegelijkertijd een enorme teleurstelling als je in Nederland aankomt en als je ziet dat mensen het moeilijk vinden om twee keer per zondag naar de kerk te gaan, als hun kerk twee diensten heeft. Dat vinden ze bij wijze van spreken al een te groot offer. Ik geloof echter dat wanneer je een relatie met de Heere Jezus Christus hebt, je alles op moet kunnen geven. Daar schieten we in het westen tekort in. We geloven wel oprecht en hebben ook nog eens veel over voor God en daarmee voor andere mensen. Maar er is wel een bepaalde grens. We moeten immers ook onze hypotheek kunnen betalen en voor onze kinderen kunnen zorgen. En stel je voor dat we deze zomer niet op vakantie kunnen!”

Volgens de zendeling zijn we teveel bezig met andere dingen: “We laten ons meeslepen door de maatschappij. Jezus heeft gezegd dat wanneer we Hem volgen, het offers gaat kosten. Hoeveel offers heb jij al moeten brengen? Als we radicaal Hem willen volgen, zullen we vrienden kwijtraken, familie verliezen en misschien willen zelfs onze meest dierbaren niets meer met ons te maken hebben. Dat komt omdat de levenstijl in onze cultuur totaal botst met de levensstijl die de Heere Jezus in Zijn Woord voorschrijft. Daarom vind ik het moeilijk te begrijpen dat sommige christenen erg veel ongelovige vrienden hebben, waarbij de vriendschap prima verloopt. ‘We hebben respect voor elkaar’, wordt er dan gezegd. Maar daarmee laten we het rusten dat onze vrienden naar de hel gaan wanneer wij er niet op aandringen dat ze de Heere Jezus moeten leren kennen. We berusten eigenlijk in hun ondergang en dat kan gewoon niet.”
“We zijn simpelweg te oppervlakkig geworden”, besluit van Stein. “We leven niet meer volledig vanuit onze relatie met God, maar hebben daarnaast andere dingen gesteld zoals ons gezin, ons werk en de kerk. Die moeten echter allemaal onder beheersing staan van Gods Woord en dan pas kunnen we volledig afhankelijk worden van Hem. Laat Hem het woord voeren in je leven en je zult zien dat de Geest wonderen gaat doen.

Bron: CIP 21-6-2011

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gehoorzaamheid aan God, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s