“Heilige Geest verheerlijkt niet Zichzelf of een persoon”

De Heilige Geest spreekt nooit over Zichzelf. Hij verheerlijkt Christus. Als ik in een samenkomst binnenkom dan weet ik of de Heilige Geest daar actief is aan het feit of de Heere Jezus Christus verheerlijkt wordt. Een samenkomst waar altijd maar gesproken wordt over de ‘Heilige Geest, de Heilige Geest, de Heilige Geest’ is niet een samenkomst waar de Heilige Geest werkt. Er staat namelijk in Johannes 16 over de Geest: ‘Hij zal niet over Zichzelf spreken.’ Er staat: ‘Hij zal Mij verheerlijken’ niet Zichzelf. Ik geloof dat de Heilige Geest Jezus verhoogt. Elke gave van de Geest verhoogt niet de Heilige Geest, of de persoon in kwestie, maar Christus.” Dat stelde Zac Poonen in een interview met CIP.nl.

“In 1 Korinthe 14 lezen we nog een kenmerk van de Heilige Geest,” vertelt Zac Poonen. “Als we samenkomen en de Geest werkt in ons midden, en de gaven van profetie functioneren dan zal – wanneer er een ongelovige binnenkomt – die persoon overtuigd raken van zonden, en het verborgene van het hart komt aan het licht. Hij zal zich dan ter aarde werpen en zeggen: ‘God is hier’. Het kenmerk van het werk van de Heilige Geest is dat mensen ervaren dat Jezus er is. Jezus is het volmaakte voorbeeld van de Geest-vervulde mens. We mogen Hem daarom als voorbeeld nemen.”
“Tegenwoordig zien we veel dat mensen anderen omduwen en zeggen dat dat de kracht van de Geest is. Ik zie juist dat Jezus mensen oprichtte, maar niet naar beneden drukte.” Zac Poonen: “Waar ik mensen zie die andere mensen omduwen dan stel ik niet zozeer dat het dat het een boze geest is. Het is misschien een hypnose, psychische of psychologische druk, maar in ieder geval niet de Heilige Geest. De Geest van Christus richt mensen op. De Heilige Geest verheerlijkt God.”
“Als mensen in het Oude Testament mensen neervielen, dan vielen ze op hun aangezicht voor God. Net zoals Johannes op Patmos. Als mensen achterover vallen dan laat je iemand je voeten zien. In het Oosten is het een grote belediging om de onderkant van je voeten te laten zien. De duivel lacht dan en zegt; God kijk eens, ze laten U Uw voeten zien. We zouden als christenen ons ter aarde moeten werpen. Maar dat zie ik niet vaak.
“Ik vergelijk alles met Jezus. Ik zie mensen soms over de grond tuimelen. Kan ik Jezus me zo voorstellen? Lachend over de grond? Als ik Jezus mijn voorbeeld maak, kan ik altijd onderscheid maken wat van de Geest is of niet. En zo kan ik mijzelf beschermen.”

Klik hier om de video te bekijken (via CIP)

10-6-2011  Zac Poonen (via CIP)

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

