Messiaanse Jood deelt Evangelie met Arabische jeugd

“Evangelie is krachtiger dan welke spanning dan ook”

De Messiaanse Jood Jay* is zich bewust van de diepe strijd tussen Joden en Palestijnen. Maar hij is ervan overtuigd dat harten door Christus worden veranderd, wat werkt als een ‘katalysator’ voor vrede. “Er zijn veel culturele en theologische verschillen. Maar als we ons niet focussen op het conflict maar op Christus, gaan we elkaar door de ogen van Christus zien,” vertelt Jay. Hij is zendeling onder Arabische jeugd.
Jay moet nog vaak denken aan de dag dat hij en andere Israëli’s werden beschoten. “De kogels vlogen langs onze hoofden. Er was sprake van een intense oorlogsvoering.” Jay herinnert zich nog dat hij met een pistool in zijn handen stond. “De schietpartij deed mijn verlangen om onder het Palestijnse volk te werken niet veranderen. We moeten de schutters bereiken omwille van Christus, zodat ik met hen de liefde van Jezus kan delen.”

Eenheid en vrijmoedigheid

Jay: “We zijn geroepen om een zout en licht te zijn, zodat de wereld verandert. Eenheid in Christus is een teken wat de wereld duidelijk maakt dat God zijn Zoon heeft gezonden. Als we God liefhebben en we het Evangelie willen delen, moet er eenheid zijn. En als die er is, zal God dat aan de wereld tonen.” Hij roept christenen daarom op te bidden voor eenheid en vrijmoedigheid om over het geloof in Christus te spreken.
Onlangs verzamelden Palestijnen zich bij Israëlische grenzen om te protesteren tegen de oprichting van de Israëlische staat in 1948. De protesten escaleerden en er kwamen tien of meer mensen om het leven. Beide partijen beschuldigden elkaar van aanvallen. “De diepte van de spanningen is groot, maar het Evangelie van Christus is nog krachtiger dan welke spanning dan ook,” vervolgt Jay.

* Naam gefingeerd om veiligheidsredenen.

Bron: CIP 26-5-2011

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Evangelisatie, Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s