“De Bijbel is voor velen een ongelezen liefdesbrief”

“We moeten van de Bijbel onze meest intieme vriend maken. Het is jammer om te zeggen dat mensen niet rijk zijn, maar arm in het Woord. Het zijn mensen die al een tijd christen zijn, maar men heeft vaak de Bijbel nog nooit uitgelezen. Het doet me denken aan een man die na een lange reis thuis komt en erachter komt dat de brief die hij naar z’n vrouw heeft gestuurd niet door haar is uitgelezen. Hoe voelt dat? Voor de Heer is het jammer, een belediging, dat Hij zo’n mooi Woord gegeven heeft terwijl men het niet leest.” Dat zei evangelist Bob Jennings onlangs tijdens een toespraak. “Hoe kan het dat we de boeken van mensen vaak zo ijverig bestuderen terwijl we het Woord van God zo gewoontjes behandelen? Dat slaat nergens op!”
De reden dat veel christenen de Bijbel niet lezen is volgens Bob Jennings dat ze niet wedergeboren zijn. “Vrouwen, trouw geen man die niet dagelijks in het Woord leest.” Jennings citeert Psalm 1: ‘Welzalig de man die zijn vreugde vindt in de wet van de HEERE en Zijn wet dag en nacht overdenkt.’ “Dan bedoel ik niet rauwe Bijbelkennis. Ik bedoel wat Paulus zegt in de brief aan de Kolossenzen: ‘Laat het Woord rijkelijk in u wonen.’ Het gaat niet alleen om kennis, maar om wijsheid. Kennis kan je opblazen, doordat trots wordt toegevoegd aan je kennis. We willen door Bijbelkennis niet meer informatie vergaren, maar de Heer beter leren kennen.”
Een blinde kan de zon niet zien, maar zodra de blinde wel kan zien is er overal licht voor hem. Zo is het ook met het lezen van de Bijbel. “Er is geen boek die ons meer licht kan geven. Er is geen Boek als dit Boek. Denk aan de kracht die er vanuit gaat, de levens die er door veranderd zijn, de landen die ermee op de kop zijn gezet. Wat een Boek hebben we,” zegt Jennings. “Jezus zei: de hemel en aarde zullen voorbij gaan, maar Mijn Woord blijft. De economie faalt, je gezondheid kan falen, maar het Woord van God blijft staan. Als we kunnen zouden we er al onze beschikbare tijd in moeten investeren. Dit Woord is zo essentieel. Het is essentiëler dan de krant, magazines of facebook; die dingen zullen je namelijk niet van je zonde verlossen. Het Woord wel.”
Bob: “Je kan studeren op een universiteit en een graad halen in sociologie en toch niet weten hoe je met je vader, je zus of je vriend om moet gaan. Je kan filosofie studeren en toch niet weten waarom je leeft. Je kan communicatie studeren en toch niet weten hoe je moet praten zoals God dat bedoeld heeft. Ik vind het dan ook niet gek dat iemand als John Wesley zei: “Geef mij het Boek! Geef mij het Boek van God!

Bron: CIP 25-5-2011

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s