“Mensen beschouwen wederkomst nu als krankzinnig”

“De ongelovigen lachen niet alleen om de voorspellingen van Harold Camping, maar ook om het hele concept van Christus’ wederkomst,” zegt predikant Greg Laurie. “Men raakt hierdoor in verwarring, en dat is waar de duivel goed in is. Een extreme afwijking als deze leidt ertoe dat mensen het hele concept als krankzinnig beschouwen.” Laurie reageerde zondag in zijn preek op de mislukte voorspelling (lees: VALSE profetie – noot AK) van collega-predikant Harold Camping.
Terwijl Laurie en andere voorgangers de leer van Camping over het einde van de wereld afwijzen, vrezen zij dat de terugkeer van Christus en de Dag des Oordeels hierdoor als geheel zal worden afgewezen. In de maanden voorafgaand aan 21 mei grapten sommigen over Christus’ wederkomst en gebruikten het als argument dat het nooit zal plaatsvinden. Atheïstische organisaties herinneren het publiek aan alle voorspellingen die in de afgelopen jaren niet zijn uitgekomen.

Vervulling profetie

“De reacties hierop zijn op zichzelf een vervulling van Bijbelse profetieën,” merkt Laurie op. Hij verwijst naar 2 Petrus 3:3-4: ‘Vergeet vooral niet dat er aan het einde van de tijd spotters zullen komen, die hun eigen begeerte volgen en smalend vragen: ‘Waar blijft Hij nu?’ Aan de hand van 2 Petrus 3:9 legt Laurie uit waarom de wederkomst nog niet heeft plaatsgevonden. In dat vers staat het volgende: ‘De Heer is niet traag met het nakomen van Zijn belofte, zoals sommigen menen; hij heeft alleen maar geduld met u, omdat Hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat.’
Die dag gaat komen. Wij christenen zullen in de tussentijd waakzaam moet blijven en bidden. Christus gaat terugkomen, daar ben ik zeker van,” aldus Laurie.

Bron: CIP 24-5-2011

 

NOOT A. Klein:
Christus ZAL inderdaad spoedig (en voor een ieder zichtbaar) wederkomen. Maar… de Bruid/Bruidsgemeente ZAL echter eerst nog worden weggenomen en bewaard voor de Grote Verdrukking die alleen al 3½ jaar zal gaan duren. Dus de aarde kon 21 mei jl. niet vergaan en zal dus ook niet op 21 oktober aanstaande vergaan! En, er staat ook in de Bijbel dat geen mens de precieze dag kan weten (zie Matth. 24:36), al kunnen wij wel – door de in de Bijbel voorspelde “tekenen van de eindtijd” – weten dat het allemaal niet lang meer zal duren!
De huidige wereld ZAL inderdaad op een gegeven moment door vuur vergaan (lees 2 Petr. 3:10-14), maar hieraan gaan echter nog een aantal dingen (lees: Bijbelse voorspellingen / profetieën) aan vooraf.

Veel belangrijker is het trouwens om GEREED te zijn op het moment dat Christus Zijn Bruid komt halen, een Bruid die ook echt “zonder vlek en rimpel, heilig en onberispelijk” (zie Ef. 5:27) zal moeten zijn – en wel in de ogen van Jezus, haar Bruidegom – om daar bij te kunnen en mogen behoren.
Reden voor een ieder om de Bijbel goed te bestuderen en er, eventueel, betrouwbare Bijbelstudies – van door God geroepen en aangestelde Bijbelleraars – bij te raadplegen. 

Zie eventueel ons schema met het door ons verwachte eindtijdscenario, of onze GRATIS eindtijd-studies, zoals:

Of kijk eens naar onze uitgebreide lijst met eindtijdstudies.

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Bruiloft van het Lam, Tekenen vd Eindtijd, Voor u gelezen, Wederkomst van Christus. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s