Tranen bij tientallen Bolivianen na zien Jezus-film

Een groep zendelingen reisde onlangs af naar een afgelegen dorp in Bolivia om het Evangelie te delen. Het was niet hun eerste keer, maar dit keer zou het een onvergetelijke ervaring worden. Het zendingsteam van de organisatie Pioneers hoopten een film over het leven van Jezus aan de lokale gemeenschap te laten zien. Het enige probleem was dat het leek te gaan om een kleine gemeenschap.
De weg naar de stad eindigde op een school. Een zendeling vroeg toestemming om de Jezus-film aan de kinderen te laten zien. De school ging akkoord, zodat 36 kinderen de film konden bekijken. De zendelingen vertelden de kinderen dat ze later die avond met hun ouders mochten terugkomen. Ondertussen gingen zendelingen het dorp in om mensen uit te nodigen om de film te komen bekijken. In vijf uur tijd werden in totaal zeven woningen ontdekt. Het team had weinig verwachtingen van de avond, maar er volgde een verrassing.

Tranen

Zeker zestig mensen kwamen naar de volledige versie van de Jezus-film kijken. Toen de film was afgelopen, predikte een zendeling de boodschap van verlossing en verzoening van Jezus voor onze zonden, totdat hij zeker wist dat de mensen het hadden begrepen. “Velen van de aanwezige mensen begonnen te huilen,” zei de teamleider van Pioneers. Toen hij vroeg of mensen naar voren wilden komen om hun leven aan Christus te geven, gingen 24 volwassenen en 16 jongeren in tranen op hun knieën. De vraag ‘Waarom heeft niemand ons dit eerder verteld?’ werd tussendoor gesteld.
“Mijn vrouw en ik hebben in veel afgelegen dorpen het Goede Nieuws van Jezus Christus verteld,” vertelt de zendeling. “Eens in de zoveel tijd gaven mensen hun leven aan Hem over. Maar tijdens deze reis was het overweldigend om te zien hoe de Heilige Geest aan het werk was, terwijl er in de regio geen christenen verblijven.

Bron: CIP 29-4-2011

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Evangelisatie, Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s