Christelijk getuigenis in rampgebied Japan

Ikapi, een Messiasbelijdende Jood schrijft: Ik was twaalf dagen op het zendingscentrum van de Taira Church in Iwaki, net buiten de evacuatiezone bij de getroffen kerncentrale in het Japanse Fukushima. Ik geloof en bid dat de Here de stad Iwaki heeft gekozen om iets onvoorstelbaar goeds voor Japan en de wereld te brengen: een langverwachte doorbraak en opwekking voor Japan.
De aardbeving, tsunami en kernramp in Noordoost-Japan hebben iets weg van de rampen waarover we lezen in het Bijbelboek Openbaring, maar dan op kleinere schaal.
In Openbaring 12:11 staat: ‘En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad tot in de dood.’
Van de ongeveer twintig kerken in Iwaki, hebben de meeste gelovigen, inclusief voorgangers en zendelingen, Iwaki al verlaten vanwege een gebrek aan gas, water en elektriciteit en de dreiging van de straling. En tegelijkertijd arriveren er elke dag een vrachtwagen en soms zelfs twee, met hulpgoederen en christelijke vrijwilligers elders uit Japan. Dat betekent dat er in Iwaki momenteel alleen maar christenen zijn die de roep van God hebben gehoord, ondanks de gevaren, zelfs al zou dat ernstige ziekte of zelfs de dood betekenen.
Onze dagelijkse bijeenkomsten zijn zeer bijzonder. De Heilige Geest is merkbaar aanwezig, er is blijdschap en vreugde, omdat we de Here Jezus mogen kennen en dienen.
Christenen uit allerlei kerken en gemeenten werken samen, ook Messiasbelijdende Joden. De oordelen in de eindtijd zullen reinigend werken en tot eenheid leiden van het Lichaam van Christus. De duisternis zal toenemen en het Licht zal helderder gaan stralen. Er zijn veel meningen over de eindtijd, maar de ‘hogedrukpan’ van de eindtijdbeproevingen zal de gelovigen verenigen die het Lam willen volgen waar het ook gaat (Openbaring 14:4).
Op zijn weblog schrijft Ikapi dat hij een gesprek heeft gehad met de directeur van de compagnie die verantwoordelijk is voor de koeling van de turbines van de beschadigde kerncentrale. Hij heeft hem een Bijbel gegeven en vraagt om gebed voor deze directeur. Zijn dochter is vorig jaar al tot geloof gekomen.

BRON: Nieuwsbrief 16-4-2011, van Dirk van Genderen

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Goed Nieuws-berichten, Tekenen vd Eindtijd, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s