“Als je God echt kent, kun je niet lauw zijn”

“Een lauwe christen is iemand die gelooft in Christus, maar niet verschilt van iemand die niet in Hem gelooft,” zegt voorganger Craig Groeschel. “We kunnen beweren in God te geloven, maar willen niet dat we verschillen van anderen. We willen absoluut in God geloven, maar we willen niet opvallen en voorkomen dat anderen ons niet begrijpen.” De voorganger van LifeChurch.tv – een van de snelst groeiende Amerikaanse kerken – wil niet met het vingertje wijzen, omdat hij naar eigen zeggen zelf jarenlang een lauwe christen was.
“Het is de norm geworden om de hele tijd verdwaald te zijn in de drukte van de wereld en ons niet bezig te houden met de dingen van de Vader.” Groeschel wijst op de trend dat vandaag de dag overspel normaal is. Van de Amerikaanse mannen is 65 procent vreemdgegaan tegenover 55 procent van de vrouwen. “De huidige ‘normaliteit’ blijft mensen van God wegtrekken. Ik denk dat christenen soms troost vinden in wat de grote massa doet, en wanneer ze de oproep van Christus volgen maakt dat hen ongemakkelijk omdat dat anders is.”

Verandering

Groeschel wil duidelijk maken dat je geen ware discipel van Jezus kan zijn zonder op te vallen. “De waarheid is dat als je God echt kent, je niet lauw of halfslachtig kunt zijn. Als je Hem kent en alles aan Hem hebt overgegeven, verandert alles. Je kunt niet langer dezelfde zijn. Als je Hem leert kennen en navolgt, voelt deze wereld niet langer als je thuis. Je voelt jezelf meer ongemakkelijk bij wat ‘normaal’ en meer ‘comfortabel’ is.” De voorganger geeft toe hiermee in zijn eigen leven geworsteld te hebben. “Ik maak mij nu meer zorgen over mijn christelijke wandel als niemand dat bestempeld als raar.”
Het doel is om God te behagen. Dan zal Hij je apart zetten en zal je anders zijn. ‘Normale’ mensen zullen je raar vinden, maar dat zal je niets schelen,” aldus Groeschel.

Bron: CIP 13-4-2011

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gehoorzaamheid aan God, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s