“Ik hoorde vanuit de Koran alleen over dood en geweld”

Babak Bighash werkte als ingenieur voor een grote overheidsinstelling in Iran, en was tevens moslim. Ongeveer tien jaar geleden hoorde hij het verhaal van Jezus en de overspelige vrouw op een christelijke radiozender. “Nadat ik hoorde hoe Jezus haar antwoordde en hoe Hij haar kon vergeven, was het alsof mijn hart werd verlicht. Voordat ik over Jezus hoorde, was dood en geweld het enige wat ik vanuit de Koran te horen kreeg,” vertelt Bighash.
Toen Bighash het verhaal van Jezus en de overspelige vrouw had gehoord, besloot hij naar zijn geboortestad terug te keren om meer informatie over Jezus en het christendom in te winnen. Vervolgens werd hij doorverwezen naar een christen in een ondergrondse kerk in Iran. “Hij onderwees mij over het plan van God met de schepping, wat er is gebeurd en vervolgens hoe God ons heeft geprobeerd bij Hemzelf terug te brengen. Na twee of drie maanden vroeg hij: ‘Geloof je dat Jezus als God is gekomen en jouw Verlosser is?’ Ik heb ‘ja’ gezegd en gaf in maart 1999 mijn leven aan Christus.”

Beledigd en geslagen

Later kwam ook zijn vrouw tot Christus. Samen met hun 3-jarige dochter bezocht het echtpaar een kerk. Regelmatig nodigde hij bij hem thuis christenen uit. Zijn islamitische moeder maakte echter melding bij de geheime politie. De politie stuurde Bighash dreigberichten en gooide stenen richting zijn huis. Tijdens een ondervraging werd hij beledigd en geslagen. Bighash werd voor een jaar naar de gevangenis gestuurd. “In deze periode heb ik mijn geloof verloren, en werd in totaal twee keer door mijn gezin bezocht.” Toen hij werd vrijgelaten, verloor Bighash zijn baan bij de overheid, een droom van veel Iraniërs.
Later realiseerde hij zich Jezus nodig te hebben, en keerde hij terug naar de ondergrondse kerk. Maar opnieuw werd hij ondervraagd, geslagen en in de gaten gehouden door de ‘moskee-politie’. Uiteindelijk slaagde Bighash op onverklaarbare wijze erin een visum naar de Verenigde Staten te bemachtigen. Hij verhuisde met zijn gezin naar Colorado Springs, waar een achterneef van hem woont. Bighash raakte daar bevriend met baptisten-predikant Tim Farrington, die hen meenam naar zijn kerk. “Als ik deze man en zijn geloof zie, heb ik nog een lange weg te gaan. Zijn leven is voor ons een enorme zegen, dat zou iedereen in onze kerk zeggen,” aldus Farrington.

Bron: CIP 29-3-2011

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Christenvervolging, Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

